27 april 2011

En gräsmatta full av rosor

Och nu menar jag inte fina lukta-gott rosor utan en massa j*vla maskrosor!!
Det är ju inte bara en utan det är miljoner!!! Skulle jag ta bort alla så finns det inget grönt kvar därute känns det som. S*tans skit ogräs!!!


Idag tog jag och Cassandra den längsta powernapen någonsin, vi gick upp och skickade iväg storasyster till skolan sen gick vi och la oss igen och halvsov/sov oss igenom hela förmiddagen, vaknade när systeryster ringde vid 12.30 eller nåt sånt.
Var helt groggy men behövde verkligen sova. Vi petade i oss lite lunch, med betoning på lite då Per hade ätit upp halva min matlåda *morr* sen kom Syster med bihang och vi tog en tur till Rusta, blev lite paff när slutsumman landade på 533 kr!! WTF!! Vi var på Rusta!!
Men när jag kollade över vad vi fick för pengarna så känner jag mig ganska nöjd!

När vi gick o spanade runt på Rusta så fick jag syn på en väska som bara skrek: MARLENE till mig så självklart var jag tvungen att ringa upp henne och få höra hennes ljuva stämma och berätta om denna underbara väska :)
Jag saknar att prata med henne, gör det alldeles för sällan :(


När vi kom hem så gav vi oss ut på uteplatsen och satte fart med maskrosjakt och klippning av gräs med nyinköpt grässax, den fungerade kanon.

Dock fick vi ge upp ganska snart då mina fogar skriker AJ AJ AJ- vi orkar inte mer!! Så nu går man som en halt gammal kärring, det kanske är för att man ÄR en gammal kärring och det bara är det halta som är annorlunda?


Har fått trassel med en fot också, misstänker att det är pga psoriasisen men jag vet inte riktigt. Ont gör det iaf är jag går eller över huvudtaget rör på foten. Det värker på ett konstigt sätt på ovansidan av foten. Får ta och kolla upp det om det inte blir bättre.

Ja just jag, jag var duktig och deklarerade också,i tid. Känns bra att det kommer in en liten summa på kontot framåt sommaren.


Dagens middag:

Pga lite miss i planeringen så blev det skräpmat från Rulles.
Känns så där..



MORGONDAGENS TO DO LISTA:
* Kolla efter kläder till dopet
* Rensa Nathalies garderob
* Döda dom sista envisa maskrosorna - döps om till Operation Maskrosdöd!
* Ringa Veronica och se om vi kan beställa kläder :) - Check, eller vi har iallafall bestämt att vi ska beställa senast lördag
* Fota Cassandra på öppna förskolan i Varberga.




*tack och godnatt*

Inga kommentarer: