26 april 2011

Inte min grej egentligen kanske..

men vad faen! Bloggen är ju liksom död sen gud vet när och det känns väl sisådär.
Måste ta och försöka rycka upp mig känner jag. Jag mår inte bra av att inte få skriva, så enkelt är det. Sen att man bara svamlar en massa goja det är ju skit sak samma!!




Jag gillar inte riktigt denna bloggportal men har liksom inte hittat någon annan heller. Får ta tag i det där.

Idag var jag iväg och gjorde PUVA-behandlingUSÖ igen, ska göra ca 15 st till.
Psoriasisen fick ju för sig att göra ett tokryck och attackera mig med full kraft efter att Cassandra kom ut.
Jag har ju tidigare gått på ljusbehandling och det har ju funkat skapligt men eftersom det kom tillbaka så mycket nu och även har gett sig på lederna deluxe nu så får man pröva nåt nytt. Yay!! (eller inte)
Nåväl, behandlingen innebär att jag ligger i ett varmt bad med någon smörja i 15 min, sen får man snabbt torka sig och hoppa in i ett specialsolarie i 30 sek.



Efter det måste man slänga sig i duschen och skrubba-skrubba-skrubba. Sen är man klar :) Detta gör jag 2 ggr i veckan och det har haft hyfsad effekt hittills, dock brände jag mig efter dom första gångerna så man ser lite mer skum ut än annars.


Påskhelgen spenderade vi i sköna gröna värmland hos svärföräldrarna, som alltid så slappnar man av en massa så vi bara sov och sov och sov, tur att man kan skylla på att Cassandra inte kan sova utan oss ;)



På Påskafton var vi på "80"-årsfest. Pers kompis Daniel fyllde 30 och hans mamma 50, dom bjöd på himla god mat och en massa kul samtal under kvällen.
Jag tyckte till en början att det kändes lite skumt att vara bihang men det var en massa trevliga människor där och speciellt svårt att prata med främmande människor det har jag nog inte :)
Vi valde dock att knata hemåt vid 00.30 tiden när resten av ligan bestämde sig för att gå ut, vi hade ju en buss att passa dagen efter och hur gärna jag än skulle vilja så vaknar tjejerna ca 7 så då är det bara att gilla läget och gå upp. Det finns liksom inte utrymme för trötthet och sovmorgon.



Jag vet inte riktigt vad som flugit i mig heller, är full av energi och pysslar 1000 ggr mer än vanligt, funderar på om jag slagit i huvudet eller nåt.
Det är nästan så att jag blir rädd för mig själv, Per sa häromdagen att han börjar bli orolig att jag ska springa in i väggen eller nåt, men hur ska man lyckas med det när man är mamma ledig? Man har ju all tid i världen att hinna göra allt man vill och behöver så det ska väl inte vara någon större risk för det.


Dagens middag:






Jag tog vanlig creme fraiche och blandade med paprikapulver och chilisås och skippade jalapenos.

Mycket gott blev det!!

Jag har även gjort pasta och köttfärssås till Cassandra som hon gillade mycket och tidigare idag gjorde jag kalops, vi får väl se om hon gillar det med eller om det blir tummen ner.

Vi får väl se hur länge jag orkar hålla bloggen igång denna gång.
Ska försöka mig på en liten to-do-lista så kanske man håller sig taggad :)

Morgondagens to-do:
* Kolla efter kläder till dopet
* Rensa Nathalies garderob
* Döda dom sista envisa maskrosorna
* Ringa Veronica och se om vi kan beställa kläder :)





*over and out*


Inga kommentarer: