07 maj 2009

Förvirrad vädergud!

Ena stunden regnar det, i nästa skiner solen sen regnar det igen, så antingen är väderguden förvirrad och har glömt bort att det redan har regnat eller så är det helt enkelt så att han njuter av att trycka på on-off knappen bara för att jag var tvungen att ge mig ut och cykla.

Dagen började redan 8:15 idag av att Nathalie stod och viskade i mitt öra att hon inte hittade dom kläder hon lagt fram igår som hon ville ha.
Efter det var det lönlöst att somna om så jag hoppade upp ur sängen men var väl inte på det bästa humöret.

Satte igång o diska, städade av köket och laddade för picknick med Nathalie men då började det självklart regna.
Så vi gjorde en äppelpaj istället. Efter det begav vi oss till Ica för att inhandla det Per behövde ha till matlagningen.
Ja ni läste rätt, min man lagade mat idag.
Det blev en jättegod fisksoppa med räkor och gott bröd till.

Medans vi åt så passade vi även på att titta på film, det blev Bedtime Stories med Adam Sandler.


Jag och Nathalie gillade filmen men Per tyckte inte att den var något vidare.

Efter filmen mumsade vi på den nygjorda äppelpajen, sedan drog jag och Nathalie iväg och lämnade lite kattsaker till ett nytt jourhem.
Sedan cyklade vi till willys och inhandlade kattsand.
Hem kom vi, sjöblöta av regnet och nu skiner solen med ett hånleende på mig!!


Förvirrad vädergud!!

Inga kommentarer: