06 maj 2009

Mammas tjej



På BVC idag så blev Nathalie vägd och mätt så nu ligger hon på 20,6 kg och är 115 cm lång. Allt enligt hennes kurva.
När allt det roliga var klart så var det ju dags för den berömda sprutan, vaccination..

Hur mycket jag och barnmorskan än försökte locka och pocka så gick det inte alls..
Nathalie var jätterädd och det skulle göra jätteont tyckte hon, till slut satte vi på ett Emla-plåster. Men det köpte inte Nathalie, att det skulle finnas ett plåster som gjorde att det inte gör ont.. Plåster får man ju när det HAR gjort ont.
Efter mycket om och men så lyckades barnmorskan ändå få i henne sprutan.
Nathalie tyckte det var lite pinsamt efteråt när hon insåg att det inte gjorde ont.
Eftersom hon var så duktig och tog sprutan så stannade vi till inne på Haga Cafe och köpte med oss fikabröd hem.

Senare på kvällen bad jag Nathalie att dammsuga lite i hallen medan jag och Per lagade maten, och vi tyckte det tog lite väl lång tid för henne att fixa det men då visade det sig att hon hade bestämt sig för att dammsuga hela badrummet också.
När jag kikade in hade hon rivit fram alla tvättkorgar och dammsög för fullt.

Tänk att det ska vara så svårt att städa sitt eget rum men när man ber henne göra något någon annanstans går det hur bra som helst.

Vi prövade på ett nytt recept idag, köttfärsris hette det, men det var ingen större hit så vi lär inte göra det igen. Möjligen om man modifierar receptet lite, det var väldigt torrt och sen vet jag inte om kombinationen curry och köttfärs föll familjen i smaken.


Så här såg det ut..


Nu ska jag ta och krypa ner hos min man och fjäska lite, han hade ju tänkt att vi skulle kolla på film nu under kvällen men det blev så mycket annat som kom ivägen så vi hann inte.

*förlåt älskling*


Inga kommentarer: