05 maj 2009

1472 kr fattigare...


Det är dyrt att gå till läkaren och det är sjukt dyrt att ha psoriasis!!!!

Jag var ju väg till vårdcentralen för ett tag sedan och i remissen stod det att han rekommenderade ljusbehandling, men det ansåg inte dagens läkare var aktuellt eftersom vi ska åka till Spanien snart o sedan ska ju sommaren vara här.

Däremot ska jag börja en annan behandling som kostade 1322:-.
4 olika krämer som ska smörjas enligt schema, det är dags att kopiera lite signeringslistor från jobbet så att jag kan skriva under när jag har smörjt och med vilken salva.

Först och främst ska jag avfjällas, som att man vore någon jävla fisk. Sedan ska det smörjas med Daivobet som för övrigt kostade 910:-, så jag hoppas det är en väldigt dryg salva.


Högkostnadsskyddet på apoteket har jag ju inte så stor nytta av egentligen eftersom jag inte springer där med recept mer än 1 gång vartannat år.

Men vi får väl se om detta hjälper nu så att jag mår något bättre.

Det pratades även om röntgen av mina fingrar eftersom jag börjat få problem med lederna på 2 av dom men det skulle göras till hösten om det inte blivit bättre.

Imorgon ska jag tillbaka och göra lite blodprover eftersom psoriasis kan leda till eller orsakas av andra sjukdomar.
Mer info här och här och även här.

Info om psoriasis finns det här och här.


Nu ska vi ta och fixa lite kvällsmat sedan är det bara att börja smörja =)

1 kommentar:

Mikaela sa...

Gumman... du har de inte lätt inte.. Fy va jobbigt de där lät o för att inte tala om dyrt.. Hoppas de funkar bra me solen sen.. Hade en vän förut som oxå hade de o hon gick o sola solarium regelbundet för att hålla de i schack.. Kramen