09 maj 2011

Irriterad..sur..arg..grinig..

Istället för att välja en sinnesstämning så tar jag allihop!!

                                    



 Kan inte sätta fingret på vad som är fel mer än att ALLT känns skit!!
Som tur är har jag lillskruttan här hemma som får mig att skratta.
Idag åt hon "Lilla laxgrytan" från Nestle, den gick ner men inte lika snabbt som favoriterna :)

Jag åt rester från helgen, det var nästa godare idag än i lördags.








1 lök
1 msk rapsolja
1 dl hackad koriander
2 msk grön eller röd currypasta
4 dl kokosmjölk, gärna krämig
1 dl vatten
500 g lax, ( 4 portionsbitar á 125 gram eller grytbitar)
1 mak olivolja
2-3 salladslökar
3 msk myntablad

* Skala och skiva löken. Hetta upp oljan i en gryta. Fräs lök och koriander ca 1 min. Tillsätt currypasta pch 3 msk kokosmjölk, fräs ett par min.
Häll i resten av kokosmjölken och vatten och sjud i 5 min.
* Stek fisken i oljan i het panna ca 3 min, lägg sedan i såsen och sjud i 3 min eller tills fisken är klar. Strö över skicad och ansad salladslök ( eller purjolök) och sjud i 1 min.
*Garnera med mynta blad oh servera med nudlar eller ris


Dags att lägga lilltjejen nu.






Inga kommentarer: