25 januari 2009

Skriva av mig...


kanske vore en ide..

Det har hänt mycket under veckan som gått så jag vet knappt vart jag ska börja.

Sambons bror har varit med om en olycka, han ramlade i en trapp och bröt benet. Han fick en öppen benfraktur så operationen tog väldigt lång tid.

Efter det så uppdagades det att han hade fått lungemboli

så han fick ligga med andningsmask och grejer.

Vi satte oss på tåget tidigt i tisdags morse för att åka ner till Mölndal och hälsa på honom.

När vi kom fram fick vi gå in 2 och 2 i korta stunder och prata med honom eftersom han behöver vila mycket också.

Det var otroligt trevlig personal på IVA i Mölndal, man märkte att dom gjorde allt för att få H att må så bra det bara gick.

Vi spenderade hela dagen i Mölndal och var hemma igen sent på kvällen så man kände sig ganska mör efter 6 timmars tågresa.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

På onsdagskvällen gick jag och jobbade vilket var väldigt skönt så man fick lite annat att tänka på ett tag.

Det flöt på bra under hela kvällen men jag var bra trött när jag kom hem.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I torsdags var jag på kurs i Autism och ett arbetssätt som heter VISA, det var mest upprepning av sådant man redan visste men det är ju alltid bra, nästa torsdag är det den sista utbildningsdagen på denna kursen och då kanske man kan lära sig något nytt.

Efter kursen gick jag och jobbade fram till 21:30 så när jag kom hem kändes det som att man stupade i säng direkt.

~*~*~*~*~*~*~*~*~~*~**~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I fredags gick man upp tidigt och lämnade Nathalie på dagis vid 6:30 för att börja jobba kl 7:00, snacka om att man var trött då...

Hade "kvartssamtal" med chefen inför lönesamtal o sånt, det gick jättebra.

Efter jobbet gick jag och hämtade Nathalie på dagis sen väntade vi på min bror så vi kunde åka till Stockholm eftersom det är Nathalies "pappahelg" denna helg och nu när jag sitter och skriver så är hon på väg hem min snutta.

*kärlek*

~*~*~*~*~*~*~*~*~~*~**~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

I går sov jag ända till 12.. det har nog inte hänt på evigheter men jag antar att jag behövde sova.

Pers bror ringde under dagen och var väldigt nedstämd, det är tydligen något som inte är som det ska med benet nu... får mer information senare.

~*~*~*~*~*~*~*~*~~*~**~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Nu ska jag ta och ringa min granne och kolla om vi kan låna hennes bil till Karlstad så vi kan åka och hälsa på P bror, han blev förflyttad dit i slutet på veckan så nu är det bara 20 mil tur och retur istället för 60.





Inga kommentarer: