24 februari 2010

Sjuk lilltjej

Det har vi här hemma nu, hon kom in till oss natten till igår vid 00-tiden, kändes jättevarm, tog tempen, 39.9. Ojojoj, fram med vatten o alvedon.
Sen hade Nathalie svårt att somna om, kl var närmare 1:30 när hon somnade.
Då hade jag desto svårare att somna om, skulle ju upp 6 o iväg och jobba.
Vaknade och somnade om hela tiden, var rädd för att försova mig, gav upp vid 5:20, gjorde mig ordning och knatade iväg, var på jobbet vid 6:30.

Tur att bästa I jobbade, jag var ju tvungen at gå hem vid lunch igen eftersom Per skulle till skolan.
Blev vård av barn idag med, imorgon har vi löst det. Om Nathalie e fortsatt sjuk så måste vi ordna det på något sätt, Per måste vara i skolan på fm och jag måste jobba.
Ringde syrran för att kolla om hon kunde komma in på fredag men det var svårt.

Nathalie har varit hyfsat pigg under dagen men nu kommer febern krypande ordentligt, hade 38.8 nyss =(

Ska ta och få i henne lite vätska och alvedon så hon får en ok natt.
Hennes resa till pappa i helgen ligger lite i farozonen just nu, det är ju inte det mest optimala att sitta och åka tåg när man är sjuk, inte heller speciellt kul att åka till pappa och ligga sjuk.
Dom helger hon är där önskar jag att hon får vara på topp så att dom får ut det mesta av helgen.


Ska ringa mamma nu och kolla hur hon jobbar på fredag.

3 kommentarer:

lonta sa...

Vilken tid behöver ni sjuklingsvakt isf? :)

lonta sa...

Haha neru, det var lite väl tidigt ;) Hade det varit runt 10-11 hade det nog gått o ordna hihi :D Men hoppas det ordnar sig ändå! Kram!

Linda sa...

Lilla vännen, det är inte kul när de blir sjuka. Hoppas att hon kryar på sig!

Kram Linda