14 februari 2009

Alla hjärtans

Idag så är det ju alla hjärtans dag, det jag funderar på är om det inte är en dag som alla andra.

Varför ska man köpa blommor o presenter till ens nära och kära?


Vet dom inte att man älskar dom iallafall?


Är vi så dåliga på att berätta det för dom annars så vi måste ha en
bestämd dag där vi kan fjäska extra mycket?


Är en
hjärtmuffin värd mer än en "vanlig" muffin?

Älskar jag min sambo mer om jag ger honom
noblesse-hjärtan istället för runda noblesse?

Om jag ger min mamma gelehallon borde dom vara formade som
hjärtan då för att hon ska veta att jag älskar henne?

Man säger alltid att det är tanken som räknas så varför är det sådant
ståhej om att köpa en massa saker
som ser ut som hjärtan eller har hjärtan på sig??



Men jag ska villigt erkänna att jag har köpt present till min sambo,

En poster

det som känns så dumt idag är att jag kan ju köpa present till honom vilken dag som helst egentligen så varför man går på all marknadsföring och gör det just idag det vet jag inte....

Men jag får väl helt enkelt köpa något någon annan dag också...

Men då kommer ju tanken igen:


Måste man köpa nåt till någon man tycker om bara för att visa att
man tycker om personen???


Inga kommentarer: